Spalio 21 d., 13 val., Vilniaus komunalinių paslaugų mokyklos Kaišiadorių skyriuje įvyko reikšmingas susitikimas – skyriaus administracija kartu su regiono darbdaviais, savivaldybės ir kitų organizacijų atstovais pradėjo planuoti mokinių priėmimo kvotas 2026 m. profesinio mokymo programoms.
Šis susitikimas – svarbus žingsnis siekiant užtikrinti, kad mokykloje rengiami specialistai atitiktų realų darbo rinkos poreikį Kaišiadorių regione. Darbdavių, regiono savivaldos ir kitų socialinių partnerių įsitraukimas į profesinio mokymo organizavimą bei specialistų poreikio planavimą tampa vis svarbesnis veiksnys, siekiant užtikrinti mokymo programų aktualumą ir mokinių įsidarbinimo galimybes baigus mokslus.
Susitikime dalyvavo šie socialinių partnerių atstovai: Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnybos Kaišiadorių biuro vadovė A. Barkauskienė, Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos žemės ūkio ir aplinkosaugos skyriaus vedėjas L. Lazauskas ir vyr. specialistas R. Kimbirauskas, UAB „Dūzgynės“ vadovė I. Alionienė, UAB „Aradva“ vadovė V. Simonaitienė, UAB „Sviremsta“ inžinierė I. Matačiūnienė, SĮ „Kaišiadorių paslaugos“ komunalinių paslaugų skyriaus vadovė J. Jocienė, UAB „Domstatus“ vadovas I. Šaka, ūkininkai M. Cikanavičius, G. Aleksejūnas, L. Karpičius, K. Alionis.
Diskusijos metu socialiniai partneriai dalinosi įžvalgomis apie kvalifikuotų darbuotojų poreikį, aptarė šiuo metu aktualias profesijas, jų reikalingumą bei pasiūlė prioritetines kryptis, kurias būtų naudinga stiprinti ar plėsti. Išryškėjo, kad statybos, inžinerijos, žemės ūkio ir paslaugų sritys išlieka tarp paklausiausių regione.
VKPM Kaišiadorių skyriuje šiuo metu vykdomos šios profesinio mokymo programos: apdailininko, apskaitininko, kompiuterinio projektavimo operatoriaus, suvirintojo, agroverslo darbuotojo, dekoratyvinio apželdinimo darbuotojo, virėjo.
Mokyklos administracija, išklausiusi socialinių partnerių siūlymus ir poreikius, žada šią informaciją įtraukti į 2026 m. priėmimo planavimą. Tokiu būdu siekiama dar glaudesnio bendradarbiavimo tarp mokymo įstaigos ir verslo sektoriaus bei geresnio profesinio mokymo pritaikymo prie realių regiono ekonomikos poreikių.
Bendradarbiavimas tarp profesinių mokyklų, viešojo ir privataus sektorių bei kitų suinteresuotų pusių padeda išsiaiškinti darbo rinkos situaciją kiekviename regione – kokių sričių profesionalų labiausiai reikia, kiek jų įdarbinti pasiruošę vietiniai verslai.
Karjeros specialistė